måndag 21 mars 2011

Vintage

Hejsan

Den här veckan har jag skapat några saker som är i vintage stil. Det är inte en stil som jag brukar skapa i men det var väldigt roligt när jag väl började. Om ni klickar på länken kan ni läsa mer om vintage. Men kort kan man väl säga att det är något som ser gammalt och slitet ut.

Först ut blir ett kort.



Jag har använt helt underbara papper att jobba med när man vill göra kort, lo eller altrade saker i vintage-stil. Det är BoBunny som släppt en seri som heter Time Piece och finns i tre färgsättningar vit/beige/turkos. Helt underbara!
Jag har använt det som heter Timepiece strip som grund. Det är bra när papperen är dubbelsidiga och matchar varandra när man gör ett kort. Då behöver man inte skära i så många papper :)
För att pappersbitarna som jag ska klä mitt cardstock med ska se lite gamla och slitna ut har jag skrapat kanterna på dem och sedan chalkat (dragit med stämpeldyna). Ett tips är att använda färger Chestnut Roan. Den gör verkligen att det ser gammalt ut.



Jag har också klippt ut en ram från ett annat papper som heter timepiece familytree (tror jag) och den stora klockan från timepiece tick tock. Sedan har jag använt en privat stämpel med en tjej klädd i kläder från 20-talet. Satte även fast en tepåse från lipton och en metallcharms. Till sist blev det ett litet HI i hörnet och några små pärlor med hjälp av en paper pen.

Material från Scrapbutiken
Brun cardstock
Mönstrade papper BoBunny - timepiece
Fluid Chalk - chestnut roan
Paper pen - walnut brown
ProMarkers
3-d kuddar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar