fredag 11 mars 2011

Ibland blir det inte som man tänkt....

Däför blir det en Lo som jag visar fast jag tänkt mig något annat. Men den som väntar på något gott...
Den här LO:n handlar om en person som betytt mycket för mig. Ber om ursäkt för den otroligt snygga retuscheringen......
Det centrala i denna Lo är texten. Budskapet är att det finns så många saker som man vill ha sagt till sina nära och kära men någonstans på vägen blir det inte av.
Så när vi i DT-gänget fick vårt "Nyhetskit" för mars, såg jag med en gång vad jag skulle använda Inkido´s papper Rosehage-romantisk stripe till.

Här ser man lite bättre hur jag satt ihop Inkido-pappret med en liten remsa av Pion designs Från mitt hjärta och på andra sidan ett vitt cardstock med en anstrykning av beige. Jag har mätt så att alla delar sammantaget blir 12" x 12".
I mitten var det som gjort att en av Primas nya blommor skulle sitta! Jag lade till ett udda rosblad som jag hittade i mina lådor.
Primablommorna vill jag ha mer av, så fina de är, eller hur?!

Ja, jag är ju i en period fylld med Banners... Så även här fick det platsen rosa banners. Jag har lagt ett band och satt små remsor av dubbelhäftande tejp så att allt håller sig på plats. De fina blingbokstäverna kommer från ett stickersalfabet som jag tror har utgått från Scrapbutikens sortiment.
Fotot har jag stuckit under en utklippt del i pappret och satt lite krusat papperssnöre, samma som finns vid bannern..

Det här är en LO som jag kommer titta på ofta. Den blev så enkel men ändå finns det mycket att titta på.
Det kan bero på det fina QK:s alfabetet Sophisticate och Tangerine som är fint att blanda.

Och förresten, allt material finn i Scrapbutiken, utom QK:s, de är privata.

Tack för idag och
på återseende / Linda

1 kommentar:

  1. Vacker och betydelsefull layout. Blomman är lätt beroendeframkallande.
    Kanonfin!

    SvaraRadera