söndag 27 mars 2011

Ett minialbum

Hej

Har under veckan som gått arbetat med ett minialbum. Det är så pass klart att jag kan visa er här idag. Men ni får tänka till lite text (journaling) här och där och kanske någon mer dekoration. Det här albumet har jag tänkt att ge bort i present och därför har jag inte skrivit all text än. En liten varning måste nog utfärdas också för det blir ett ganska långt inlägg.

Jag hade den här gången ett färdigt chipboard album att utgå ifrån. Jag började med att måla alla kanter med brun akrylfärg. Då behöver man inte skära papper och kort helt exakt vilket passar mig.



Som steg nr 2 brukar jag alltid klippa ut en slags bas av antingen cardstock eller mönstrat papper till alla sidor. Men jag brukar inte klistra fast dem förrän allt är helt klart utan jag använder dem som bas och bygger upp mina sidor på dem först. Jag brukar försöka välja att hålla mig till ett par färger och mönster när jag gör ett album för att få det enhetligt. Den här gången känner ni igen papperen, BoBunnys Timepiece.

Så här ser hela albumet ut framifrån:


Och här kommer lite bilder från innuti albumet:














Sist brukar jag dekorera ringarna som håller ihop albumet med lite olika band och snören.

Så tackar jag för mig och så syns vi snart igen. Imorgon ska jag visa er det första tävlingsbidraget som kommit in.

1 kommentar: