lördag 26 mars 2011

Presentkort kuvert

Hej igen



Nu så, här kommer utlovade presentkort kuvertet. Har hämtat idén från Rimna som gör massor med fint. En riktig inspirationskälla för mig.http://www.blogger.com/img/blank.gif
Började med ett vanligt cardstock och bigade det på två ställen så att när man viker så går sidorna precis lite omlott. När man har vikt har man fått ett slags "platt rör". Sedan bigar jag ett par centimeter från ovankanten på röret. Vecklar upp och då ser det ut som tre rutor. Klipper bort hörnen och får då en bit som sticker upp i mitten. Den biten rundar jag till med en hörnstans. Sedan gör jag exakt lika dant längst ner på mitt kort. När man klistrat ihop längst med mitten och bottenfliken så ser kortet/kuvertet ut så här från baksidan.


Sedan är det bara att dekorera efter behag. Har använt papper från BoBunny timepiece igen. De är verkligen användbara eller hur? En stor favorit är Tick Tock. Klockorna blir så fina att klippa ut och montera på 3-d kuddar. Har även använt en ny spets som finns hos Scrapbutiken, den är från Reprint. Tänkte att det kunde passa bra att stoppa ner t ex ett presentkort på bio i den här kuvertet.



Material från Scrapbutiken:
BoBunny - Timepiece - Tick Tock
BoBunny - Timepiece - Saknar namnet just nu men ett med massor små nyckelhål och ett med diecuts.
Reprint -spets
Cardstock
3-d kuddar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar