fredag 18 mars 2011

En gåva kanske........

Snygga presentförpackningar kan vara svåra att hitta, speciellt i passande storlek.
Jag har knåpat ihop en egen förpackning som ser mer avancerad ut än vad den är att göra.
Hade ingen färdig mall utan skar bara ut efter eget huvud.
Lite svårt att förklara att göra hur jag gjort men jag hoppas att det syns lite på bilderna.
Fram- och baksidan är en utskuren remsa som jag bigat en botten i. Sedan skar jag också ut två sidor, bigade sidorna i mitten för att förpackningen ska kunna vikas och knytas ihop i överkant.
De övre hörnen är stansade med en hörnstans. Förpackningen hålls ihop med ett organzaband som går genom två hål. Här hittar du fina organzaband i flera färger.
Naturligtvis kan man dekorera förpackningen hur man vill. Jag har valt en vintagebild och blommor. Klippte ut en banner som jag stämplade med en gratulationsstämpel.
Rikligt med glitterlim har jag i vanlig ordning använt.





Material från Scrapbutiken:
Papper från Inkido
Stämplar från Vilda Stamps och Kort & Godt. Du hittar dem här och här.
Blommor
Glitterlim
Organzaband
Övrigt material är en hörnstans från Martha Stewart och en vintagebild.

5 kommentarer:

  1. Jättesnyggt
    Gillar de turkosa blommorna som lyser upp så fint

    SvaraRadera
  2. Vad fin! Precis i min smak!
    Jag måste testa själva bigningen, sätter du ihop de bigade sidorna med bottenremsan?
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Läcker förpackning i härlig vintagestil, din förklaring var jätte bra!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera