tisdag 29 mars 2011

Ett bokmärke...

... är alltid bra att ha! Även om man som jag befinner sig i ett läge i livet där böcker bara läggs på hög, kan man ju alltid göra och ge bort till bättre behövande!
Grunden är av två trianglar gjorda av ljusbeige cardstock som jag limmat ihop så att det blir som en ficka att sätta boksidan i.
Jag har på framsidan tagit ett större papper (Inkido´s Mathea Croissant) och dekorerat. Kanten är inkad och skrapad för ett slitet utseende.

Klockan (färgad med distress) är från Bobunny´s Timepiece Tick Tock. Den svarta Spetsen är förklistrad och köpt för längesen på Netto...
Tagen har jag  satt en bit av Inkido´s Rosehage- romantisk Stripe på och färgat in med Distress vintage photo. Den sitter fast med ett svart ullsnöre.
Texten är frihands som jag täckt med en lager av grå glaze-penna.
Fjärilarna är urklippta från DCWV:s Maripose White Butterflies Gold. De är limmade på lite brun tyll från mina egna lådor.

Det mesta materialet finns här!

Sådana här saker är så roligt att variera utseendet på. Vem vet, det kanske blir fler senare i veckan.
På återseende / Linda

1 kommentar:

  1. Superfin! Här hinner jag tyvärr inte med några böcker men blev så sugen på att göra en sån här ändå.

    SvaraRadera