måndag 28 mars 2011

Underbara papper...

...har vi fått i vårt Dt-kit denna månad!

De är så fina att jag knappt kunde välja vilken sida jag skulle använda till min LO.
Så här ser BoBunny´s Back to backs, Timepiece gears ut, fram och baksida.

 Det går ju inte att välja, eller hur? Så jag bestämde mig för att göra båda sidorna. Det betyder att jag måste tänka till lite! Jag kan inte ha en sida om semestern och på andra sidan om mitt husdjur eller nåt liknande. Lite raskt bestämde jag mig för att göra slag i saken och börja på allvar med min BOM, Boken Om Mig.
Jag börjar att visa detta:
Jag har försökt skapa en vintagestil som inte är så söt, utan verkligen använd och sliten. Fotot har min son tagit vid köksbordet en morgon när han lekte med min Iphone. Jag har en app som heter Hipstamatic, och den tar bilder som på den gamla goda tiden.....

Fotot är mattat med vitt tunnt syrafritt papper och blå cardstock. alla kanter är inkade och lite rivna eller sandpapprade. Även fotot fick några repor. Texten är i samma blå papper utstansat med QK:s Harvest.
Det här kortet är från samma tillfälle när jag var tvungen att "posera som på TV, mamma". Undrar om det är så här!?
Iallafall, fotot sitter i en sååå fin diecute-ram från Inkido. Den finns i Scrapbutiken och snart fylls det på med fler varianter. Jag väntar med spänning!
Eftersom ramen var lite större än kortet ramade jag in det med en smal spets från mina privata lådor. Och vips, så syns det inte!

Nu finns Tim Holtz Sizzix´s Diecut-blomma i butiken igen. Och gissa om jag använder dem HELA tiden!
Exempel kommer under veckan.
Här har jag använt tre av de fyra varianterna som man kan stansa ut. Jag har använt spillpapper så jag vet inte vad det är för papper tyvärr (igen)... Jag var lite ovarsam och knölade ihop alla bladen och inkade andra sidan för att slippa den vita baksidan.
Klockan är urklippt ur BoBunny´s Timepiece Tick Tock. De är så fina att klippa ur, jag håller med DT-Helene =D.
Jag har även lagt dit en privat charm som finns hos Scrapbutiken. Jag älskar den här, problemet är att jag gillar den så mycket att jag har svårt att använda dem... Är det någon som har samma problem?...
Jag är ju väldigt förtjust i att använda utryck, särskilt latinska, språknörd som man är (vilket är konstigt eftersom jag inte har språköra...).
Här har jag använt det klassiska Cogitó ergo sum- jag tänker, därför finns jag.
Här hittar ni de papper mm. som jag använt.

Imorgon får ni se ett bokmärke som går i samma stil, hoppas ni gillar´t!

På  återseende / Linda


1 kommentar: