tisdag 8 mars 2011

Det går mot bröllopstider

Snart är våren här på allvar och bröllopen kommer dugga tätt. Till er som kommer att få äran att dela dagen D med nära och kära, visar jag idag ett konvolut-kort som jag gjort med de underbara Pion design-pappren.
Det går inte låta bli att bli romantisk till dessa mästerverk!

Jag har som kortbas ett ljust brunt cardstock, nästan lite beigefärgat. Det mäter 23cm på längden och ca 10cm på bredden (när det är stängt).
Jag har bigat och vikt efter eget huvud. Sist av allt klippte jag till konvolutets lock. Jag mätte ut mitten och skar därifrån till kanterna i en  lagom vinkel.
Sedan tog jag Pionpappret Från mitt hjärta-kärleksförklaring och mätte ut de olika delarna. Innan jag monterade dem fick de sig en omgång med distressdynan, vintage photo.
Jag använde spets (privat) på locket och så satte jag dit den underbara pappersblomman som finns i Scrapbutiken nu. Jag använde lite textilwire på blomman och även ett hjärtgem fick sin plats på locket med en liten tag i.
Kortet stängs med ett fint grönt band som fick en liten knut som dekoration.
Jag hittade en liten chipboardram i mina lådor som fick Pionpapper på sig också. Ett blad i sammets (privat) och lite mer ljusgrön wire och det kändes färdigt.
Texten är utstansad i mörkbrun CS. Alfabetet är QK:s Sticky note (privat).
Till baksidan använde jag hörnet med poststämpeln. Alla kanter inkade med Distress vintage photo.


På insidan var jag noga med att dölja spetskanten snyggt med hjälp av de sista bitarna av Pion pappret.
Sedan tog jag den absolut sista biten och satte i mitten. Jag använde en spillbit och klippte ut en del av en ros och monterade i hörnet. jag har förberett två tags som man kan skriva sin hälsning på.
Till vänster har jag satt en liten kvadrat av spillpapper och ett sammetsblad med lite ljusgrön wire.

Altt material ingår i mars nyhetskit från Scrapbutiken.

Det här är ett enkelt kort som går att variera mycket. Det gillar jag!  Som vanligt är det bara den egna kreativiteten som sätter gränsen...

Måste ju påpeka den arbetade insidan...  Jag brukar ha svårt för den men den här gången gav jag mig inte!
Hoppas ni gillar det,
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar