onsdag 9 mars 2011

Mera S.W.A.L.K.

Idag visar jag samma SWALK-stämpel som tidigare i veckan men med en annorlunda kortvikningen.


 

















Jag har färglagt med Polychromos-pennor och klippt ut motivet utan alla bubblor som var runt omkring. De klippte jag ut och lade som en liten översvämmning ner över ena badkarsbenet. Jag har lagt ganska mycket lim under för att få höjd men inte så mycket som man får av 3D-kuddar. Sedan är det två lager Glossy på så att det blir riktigt bubbligt!

Insidan är ett annat kapitel......


Jag har använt spillpapper från de fina Inkodopappren Tuva satin pink & Mathea croissant som jag använt på framsidan. Det fina breda bandet har jag rynkat lite genom att dra lite i mittentrådarna  i bandet (på längden alltså!).
Alfabetet jag använt är QK:s Sticky note (privat). Jag tycker att det är en så användbar storlek och typsnitt på det alfabetet. På alla bokstäver har jag använt en vit Glaze-penna.då blir de lite blanka. Det som är fördelen med en glaze-penna mot att använda tex Glossy, tycker jag är att glaze-pennan torkar på bara några minuter. Det passar otåliga själar som mig själv!

Och tänka sig, allt material finns hos Scrapbutiken + en massa nyheter!.....

Förra veckan var jag hos Scrapbutiken och råkade köpa en annan SWALK-stämpel.
Den visar jag lite av imorgon. Tills dess;
på återseende / Linda


4 kommentarer:

  1. Oh, jag älskar verkligen den härliga kortvikningen!
    Vet ni vad den heter?
    Finns det mall el. tutorial så man kan försöka sig på själv? ;-)
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera
  2. jag ska leta upp den åt dig!
    / Linda

    SvaraRadera
  3. pröva här: http://www.stampington.com/html/tempting_template_fm06.html

    hoppas det funkar, hör av dig annars!
    / Linda

    SvaraRadera
  4. Tack snälla! Jag ska testa så fort jag får chansen!!!
    :-)))))
    Kram
    Cattie

    SvaraRadera