tisdag 15 mars 2011

Altrad ask med skrynklig blomma....

Idag tänkte jag visa en tändsticksask som jag dekorerat. Som ni ser på bilden har jag använt mig av en lite större tändsticksask, perfekt storlek att pyssla med.

Pappret som jag använt är från Pion Design, dubbelsidigt och alldeles ljuvligt.
Blomman längst ner i vänstra hörnet är gjord av samma papper. Rev ut tre cirklar i olika storlekar, klippte några jack i cirklarna så att kronblad bildades. Chalkade kanterna, sprayade på guldig glimmermist och skrynklade ihop cirklarna. När de torkat vecklade jag ut dem lite och satte ihop dem i storleksordning. Dom är verkligen busenkla att göra och man behöver inte vara nogrann alls.



Material från Scrapbutiken:
Brun cardstock
Mönstrat papper "Från mitt hjärta" Pion Design
Blommor
Brun spets
Rosa satinband
Glitterlim
Halvpärlor från Reprint
Övrigt material är "Tack"-stämpeln från Inkido

2 kommentarer:

  1. Jättefin ask! Bra tips med blommorna :)

    SvaraRadera
  2. Underbart tips med blommorna, måste jag testa :)
    Asken blev kanonfin!

    SvaraRadera