fredag 25 mars 2011

En altrad ask

Hos Scrapbutiken finns jättefina kartongaskar som man kan dekorera med allt möjligt. De blir fina att lägga en present i, spara frimärken i eller något annat man gillar.

Jag valde en rund ask. Först målade jag den med brun akrylfärg. Jag tycker det är bra för då behöver man inte ha papperet ända ut till kanten. Det kan vara svårt att få till det snyggt. När det hade torkat valde jag ett av de nya BoBunny papperen från serien Timepiece. Klippte ut en remsa som jag fäste på sidan av burken och en rund till locket. Sedan drog jag utmed kanten med en edge scraper för att få dem att se lite slitna ut.
På kanten av locket fäste jag ett brunt tunnt band och en berlock (privat).



På ovansidan dekorerade jag med två stämplade bilder, metallvingar och massor av blommor och blad.




Material från Scrapbutiken:
BoBunny - Timepiece- Gears
Paper pen - graphite
blommor
ask
gulbruna blomblad - YouDo
pärlor på snöre
pins med tre pärlor

Imorgon återkommer jag med lite jul. Ni vet väl att jag är helt tokig i jultomtar! Och på söndag blir det ett minialbum i vintage stil.

1 kommentar: