måndag 7 mars 2011

Mera S.W.A.L.K.

Här kommer ett kort med mer stämpelmotiv från S.W.A.L.K.

Framsidan avslöjar inte så mycket utom det vackra Pion designpappret "sagan om våren" men när man öppnar kortet....
...uppenbarar sig denna lilla tjej som njuter av ett bubbelbad!
Texten sitter som två banners runt om, de har jag ritat på frihand runt textstämpeln och klippt ut (jag är inne i en period där allt kan göras med banners...).
Jag har färglagt hela motivet med Polychromos-pennor. Även bakgrunden som jag hittat på är Polychromos.

 












 I stämpeln ingår en del bubblor som sitter lite vid sidan om, de har jag klippt ut och satt dit lite hursom. Sedan tog jag på rejält med glossy för att ge bubbelutseendet. Även en del andra bubblor i badet fick lite glossy, det är ju fint när det blänker... =D


Jag bigade ett 12" X 6" cardstock (ca 30cm x 15cm) vid 3" från varje sida. Det ger en insida på ca 6" (ca.15cm).
Jag fick pyssla lite innan jag bestämde mig för hur jag ville ha Pion-pappret eftrsom det är lite mönstrat i mitten och mer ut mot kanterna.
Jag mattade alla mönstrade delar med mörkbrun cardstock och monterade på kortbasen. På det här kortet monterade jag även mönstrat papper på baksidan ( tack för inspirationen Petra!).

 Allt material finns i Scrapbutiken så klart! =D


 Material som jag använt:
Cardstock, grönt och brunt
Mönstrat papper Pion design "Sagan om våren- blad
Stämpel S.W.A.L.K. " take a little time out... for yourself.
Alfabet, QK:s Tangerine (privat)
Glossy Accents

Hoppas ni haft en trevlig stund hos oss på Scrapbutiken! Titta in imorgon så blir det lite mer stämplat :D
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar