torsdag 10 mars 2011

Ännu mera S.W.A.L.K. !

Ja, här kommer ett kort med en vikning som jag tror ingen har sett innan, intenjag i alla fall! Detta bara blev till så här eftersom jag inte kunde tänka klart och bigade mer än jag tänkte...
Så här blev det:
Pappret jag använt ingick i vårt DT-kit för mars, "Nyhetskit". Som kortbas ett ljust grönt cardstock och Inkido´s Tuva satin pink..
Alfabetet är QK:s Tangerine (bokstäverna är stansade med papper från min spillhög).
Är inte stämpeln helt bedårande?
På detta kort har jag valt att inte färglägga hela motivet eftersom det finns så många andra detaljer, för gyttrigt gillar jag inte.....Tro det eller ej!  =D
Banden jag använt kommer från min mataffär. Där har de allt möjligt som kostar 10:- och bland en massa saker jag inte visste att vi behövde låg det fina band....
Längst ner finns en jättefin vit diecut från Tim Holtz som nu finns i butiken bland en massa andra nyheter!

På blommorna har jag använt YouDo:s Velvet. Det är en variant av Flower Soft.
Jag tog på ordentligt med lim på blombladen och sedan tog jag pincetten och lade över stora nypor med sammets´pulver´ och tryckte till. Jag fick laga i lite där det fattades. När det var helt torrt, lade jag i gul Stickles i blommornas mitt. Bladen har jag slarvigt fyllt i med en grön tuschpenna, från sonens skrivbord....

När jag vet vem som ska få detta kort kommer jag göra en tag och sätt på baksidan som man kan ta fram och läsa, titta och förhoppningsvis, njuta av.

Allt material (Utom banden) finns i Scrapbutiken.

Imorgon blir det varken kort eller Lo som jag kommer visa....
På återseende / Linda

2 kommentarer:

  1. Hej

    Vad fint det blev med den utstansade bården sådär neråt med band överst. Tack för inspirationen.

    SvaraRadera