torsdag 2 juni 2011

Till slut...

...kan jag äntligen sätta mig vid datorn! Ber om ursäkt för den sena timmen men det tar tid att leta sommarstugor....
Idag visar jag ett enkelt kort som jag har sett kallas för tändsticksvikning eller nålbrevsvikning - ni förstår snart varför.
Ja, det är egentligen som ett stort nålbrev, fast inget taggigt innehåll!   =)
Som bas har jag använt ytterligare et vackert Glitzpapper. Detta heter ´Lace with grace polka`.
Jag har använt baksidan som inte är prickig utan mer aprikosfärgad med bruna inslag. Jag såg denna vikning hos bl.a. MadebyAnnelie, där fanns det många fina exempel !
Som enda dekoration har jag limmat dit en liten rosett som är gjord av ett grönt prickigt band. Några halvpärlor hittade dit också. Texten är små stickers från KaiserKraft.
Även på insidan har jag använt det vackra blommiga Glitzpappret ´Laced with grace Floral`.
Som lås har jag i vikningen satt två brads som jag hittade i mina lådor. Kantstansen kommer från Fiskars.
Ja, prickar är ju fint men jag ville inte ha prickar här så då fick jag fodra insidan, jag inkade även allla kanter med en brun distress.
Som man kan se på bilderna är vikningen väldigt enkel. Och genial! Den går att göra av alla sorters papper, den går att göra avancerad och med många detaljer, eller bara med ett enkelt papper och med några brads eller öljetter till stängningsfliken. Storleken kan man anpassa precis hur man vill. Me Like!!
Hoppas ni haft en trevlig dag och att helgen blir ännu trevligare!
På återseende / Linda

2 kommentarer: