onsdag 29 juni 2011

Dags för barnkalas........



Kortet för idag är en inbjudan till ett barnkalas.

Klippt ut vimplar och fäst på pappret, först stämplat ordet "kalas" på vimplarna och sedan stämplat ordet "inbjudan" längst ner.
Enkelt men tyckte ändå det blev snyggt.
Genom att variera färgerna på kortet kan man lätt få till en inbjudan till ett kalas med annat tema.

På det mönstrade pappret (BoBunny) har jag använt både fram- och baksidan.
Inbjudanstämpeln som jag använt kommer från Slöjddetaljer men i butiken finns flera olika typer av stämplar för inbjudan, tex här, här och här.
Alfabetsstämplarna som jag använt till vimplarna är magnetstämplar från Making Memories, i butiken finns det bla clearstamps och dessa stämplar som kan användas på samma sätt.
I övrigt har jag använt ett limegrönt organzaband och orange halvpärlor. Här finns flera fina organzaband och här finns halvpärlorna.

Storleken på detta kortet är ca 15*7cm, gillar att variera storleken på mina kort. I butiken finns flera olika storlekar på cellofanpåsar, kika här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar