måndag 20 juni 2011

Skräp...

...är inte alltid av ondo. Särskilt inte min spilllåda!
Dagens kort har jag gjort av rester av de vackra glitzpappren jag fick i det senaste DT-kitet.
Kortbasen är av ett annat restpapper, ett tjockt cremefärgat cardstock som skimrar i guld.
De möntrade pappren är som sagt, Glitzpapper, Lace with grace-Rose och -Polka.
Jag har använt de remsor som jag hade kvar och trimmat ihop dem till ett mönster. Innan jag satte fast dem på ett svart cardstock, chalkade jag alla kanter med en svart Distress. Det blev en mjuk övergång mot det svarta pappret. För att ge ett mer arbetat intryck, målade jag en vit söm med en vit penna (en bra genväg vid tidsbrist!).
Texten är en blandning av svarta foambokstäver (privat) och utstansat QK:s Sophisticate 8Privat), i svart cardstock.
Jag tyckte det passade med ett litet pärlstrå (privat) som bryter av lite.
Insidan blev väldigt enkel.
Samma svarta cardstock med några `stygn´...
Jag har satt dit några utklippta rosor ur pappren. Även här fick ett pärlstrå plats.

Jag visste väl att man inte ska slänga några pappersbitar som KAN komma till användning. Det svåra är väl att veta var gränsen går för användbart?...Fler som har samma problem?
Enligt min man är det där något som jag behöver träna på, jag vet inte om jag håller med...
Jag fick ju ihop ett kort ju!...
Ha en bra dag och
på återseende / Linda

1 kommentar:

  1. Jättehärligt pappers spill kort!
    Jag sparar oxå bitar, det blir ett och annat kort, även blommor och bra till att göra lite fint inne i kortet, så spara på ;-D
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera