måndag 6 juni 2011

Så äntligen...

...har jag gjort min första bokbox!
Och som ni ser, har jag använt det sista gnuttan av mina Papermania-papper från förra DT-kitet. De papprena passar så bra till herrar tycker jag.  =)
I själva bokdelen syns det att jag använt en kantstans. Den kommer från EK (privat). Den är inte så gullig vilket kanske passar till en herre som fyller 40?
Jag har färgat ´dragspelet` med en grön Distress.  I hörnen har jag satt små ornament från Spellbinders. De är färgade med en brun Distress.
På den lilla rutan med hälsningen sitter också de fina hörnen från Spellbinders. Texten är min mans verk (är det fler som låter sina män texta de flesta kort som man ger bort?).
Inne i har jag satt Papermaniapappret som bakgrund. De små blommorna finns i butiken i massor av  fina färger ( jag måste ha fler...). Den stora rosen har jag gjort med hjälp av en McGillstans (privat) och jag har använt ett Glitzpapper, Lace with grace-Polka. Jag har gått över alla rosblad med en brun dyna innan jag monterade den.. De gröna bladen kommer från en gammal ljusmanchett som jag rensat ur mammas lådor....
Två små vita rosor som finns i butiken fick plats också tillsammans med små strån av lintråd.
Texten är från ett ark foambokstäver jag köpte nånstans för länge sedan....
Framsidan höll jag väldigt enkel. Texten är utstansat med QK:s Chandelier. Jag har använt Papermania pappret för att binda samman hela boxen.
Jag avslutade min första bokbox med en vit ros och gröna blad (samma ljusmanchett!) och lite lintråd.
Ja, det var väldigt kul att testa denna mall, som vår Kattiz hade med som utmaning på vårt event.
Detta är inte det sista, varken bokbox för mig eller event för butiken!

Hoppas ni har firat Sveriges nationaldag med buller och bång, det har jag gjort och dessutom fått en riktig bonnbränna på köpet....

Ha en bra kväll och
på återseende / Linda

1 kommentar:

  1. Så snygg den blev.
    Min man skriver som en kratta så han får INTE skriva i våra kort. ( taskig jag är )
    Visst är de kul att göra dessa bokboxar

    SvaraRadera