måndag 13 juni 2011

Del 1: Vi har fått ett uppdrag...

... att av ett bestämt material skapa inom olika genrer. På min lott föll att altra något. Mmmm, det finns ju så mycket att välja mellan!
Men så när jag var i mataffären, hittade jag den här:
Och nu ska ni få följa förvandlingen!
Det material som jag ska använda är detta:
Två cardstock, de är skimrande och rätt tjocka. En otroligt vacker spets, två små papper där ett är mönstrat med text på, två små tårtpapper, en tag och några rosa pappersblommor.
Hela kitet går i cremevitt och vinrött med rosa detaljer. Till sist finns det några rhinestenar att dekorera med.
Jag började med att mäta ut pappersremsor i det cremefärgade pappret och drog det mellan fingrarna för att stuka till det lite i rätt form. Sedan tog jag vit akrylfärg och målade alla kanter vita.
Och då, gott folk, kom jag på mitt första misstag.... Färgen har svårt för att torka med en så glansig yta under. Jag borde ha ruggat ytan med ett sandpapper så färgen fick ordentligt fäste från början. Därför kan jag inte visa er mer av detta projekt nu eftersom det fortfarande ligger på tork (suck)...
Men... den som väntar på något gott.... för gott blir det...senare....

I detta projekt kommer det mesta material från Scrapbutiken. Jag kommer i slutet av projektet förtydliga materiallistan.
Ha en bra dag och
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar