tisdag 29 maj 2012

Uuups jag klanta mig...

Har ni som jag kanske upplevt att man har arbetat med ett kort eller en LO och så ska man chalka kanten av ett papper eller kort och har lite förbråttom och Uuups så blev det svart på ställen där de inte ska vara. Så råkade jag i alla fall göra igår och ska man vara ärlig så är det inte första gången heller. Konstigt att man inte lärt sig. Så här kan det se ut när man råkat klanta sig...
Men något jag har lärt mig av detta är att det för det mesta går att fixa till på ett eller annat sätt. Ibörjan tog jag alltid bort kortet och slängde resten. Men jag tycker att papperen är lite för fina för att slängas så nu är jag en fena på att fixa.... Så den här gången letade jag bland mina stämplar och hittade en vimpel. Den klippte jag ut och satt titeln på. Sedan hade jag lite mer svart att dölja så jag klippte ut några blommor ur ett mönstrat papper. Det sista för att dölja lite var att använda några vita brads i form av hjärtan. Jag sydde också runt kortet för att man ska titta där och inte runt om. Så här blev det:
Till den här LO har jag använt ett av de underbara papperen från Bella Blvd som Petra tagit in till affären. Jag skar av en bit och vände på den och klistrade den ute i kanten, för båda sidorna är ju helt underbara eller hur?

3 kommentarer:

  1. Det blev jättefint Visst är papret läckert har köpt det också
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Jättefin LO, jag brukar klanta mig ofta och oftast blir resultatet bra för då måste man vara kreativ när man ska gömma sina fel.

    SvaraRadera