måndag 7 maj 2012

Det märks....

....att jag längtar till sommaren!
Här kommer ännu en tillbakablick från somrar som gått och som jag längtar till igen!
Jag bjuder på en canvas idag. Jag är ju rätt enkel i min stil men jag gillar att försöka utmana mig till andra uttryck ibland. Ofta blir det en återvändsgränd.......
Jag har använt mig av olika material. Jag har lekt loss rejält med min Modelling Paste med struktur i. När jag tog på lite Stains- Vintage Photo- blev det som varm sand.....

Jag har även blandat lite refill inks  (Vintage Photo) med vatten och Perfect Pearl - guld. Det är kanske svårt att se på fotot men den glimrar och gnistrar lite lagom sådär.  =-)

Jag har använt mig av Reprints nya papper med marint tema. Tyvärr har jag om igen lagt massor av färg över papprets namn men Petra kan tala om vad det heter - förlåt mig igen - snälla........I butiken finns de underbara Dew -drops. Här har jag lagt dit några som vattendroppar.
Alla Charms är privata men de eller liknande finns i ett stort urval i butiken.
Samma gäller de vita pinsen.

Jag har till slut vågat använda min Distress crackle paint...... Det ska bara på några fler lager! Visst är den fin?

Så här blev den i sin helhet. Det gula pappret är från mitt förra Dt-kit. Ett underbart Prima papper- från Sun Kiss- Collection.
Cirklarna i hörnet är en sådan sol som jag målade på mina skolteckningar. Ni vet, när man fyllde ett av hörnen med gul färg som fick vara solen! Jag har glossat dem och sedan lekt med en gul Stickles.
Molnen är ännu mer modelling Paste och i den satte jag lite infärgad gasbinda  (istället för ostduk).

Vem längtar inte efter sådana här varma mysiga dagar när man nästan kan känna dessa solvarma barnarmar som kramar tillbaka?!

Ha en skön vecka och ta vara på er!
På återseende
                           // Linda

4 kommentarer: