tisdag 1 maj 2012

Kort i kartong

På Scrapbutikens superroliga Scrapträff i helgen visade Nick hur man viker jättefina "kort i kartong". Jag var till en början skeptisk till om jag skulle få ihop det, men med lite hjälp från en ingenjör så blev det som det skulle och det blev verkligen ett häftigt annorlunda kort! ;-)

Asken klädde jag med papper och spets från Scrapbutiken
och dekorerade med fina blommor från dito. 
(Visst är spetsen To Die For!?)
Motivet från Bildmålarna  är en färdigfärglagd stickers - smidigt!

...Sen liksom drar man ut själva kortet som en byrålåda...

...Voilà! Ett liksom stående pop-up kort! 
I och med att pappret från Bildmålarna var så fint i sig 
har jag lugnat mig med att sätta dit texter el. annat. 
Kände att det räckte att stämpla hörnen med ett 
helt ljuvligt set clearstamps jag fyndade i butiken.

Ha nu en riktigt skön 1:a maj!
*Kram*
//Cattie

4 kommentarer: