söndag 27 maj 2012

Ett rosa kort

Här kommer det utlovade kortet i rosa omringat med lite grönt. Ett litet "arbetsbesök" i Scrapbutiken där jag lånade stämplar från Bildmålarna och dies till Cuttelbuggen blev starten på detta kort.

Samla ihop dina vänner och boka en "scrapkväll" i butiken. Mot en billig penning  får man låna verktyg och har nära till att köpa material som man behöver för att tillverka sina alster.  
 Sedan fortsatte jag hemma med att måla med mina Distres Markers. Grunden är i grön cardstock i olika färger. Det mönstrade rosa pappret är Inkido:s Forever collection no2 med fyra små rutor som jag delat och satt ihop.
 Sommar och sol som verkligen har kommit till oss nu.
 Blommorna är astrar och en större ros. Bredvid dem har jag bankat till kupade metallpärlor. Bladen är utskurna med Silhouett Cameo
 Små pärlor och strass som är privata men liknande finns i butiken. Ett band över skarven.
 Bildmålarflickan sitter på egen ritad bänk. Flickan är stämplad på akvarellpapper och utstansad i Cuttlebugg.
 Mittenuppslaget med olika ettiketter/dekorationer utskurna med Silhouett Cameo och med distressade kanter med favoriten Valnut Stain. Ett par privata blommor från Prima som också finns i butiken.
Baksidan pryds av en ny stämpel, jag tycker att den blev ganska effektfullt.

Allt material finns i butiken.

Njut av solen och scrappa lungt till nästa gång.
/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar