fredag 18 maj 2012

Prima ballerina!

Här kommer mitt andra inlägg som gäst DT. Det blev ett kort. Den här gången med ett favorit papper från Fairy Belle Collectionen. Pappret jag använt från collectionen heter "summer dream".

Till framsidan började jag med en beige cardstock (distressade kanter) bas med egen spets runt som ja hittade i mammas gömmor. Därefter använde jag "Summer dream". Ballerinan sitter på beige cardstock som jag körde med distess runt kanterna. Som vanligt favoriten "walnut stain".
 Mellan ballerinan och det beigea cardstock pappret klämde jag in en liten text "A gift fom the heart" vilket är utskrivet från datorn på vanligt beiget papper av en tjockare variant.
 Som ni ser, skrev jag ut noter (digital stämpel) på ett beiget vanligt papper som blev en ram runt "dragspelet".
 Blomman är en egen blomma från Prima. Men Scrapbutiken har den.
 Till vänster sida använde jag även där beige cardstock (distressade kanter) som bas. Ett litet hörn av "summer dream" pappret och en rektangel av cardstock (distressade kanter) med stämplar från inkido, både ornamentet och fjärilen.

Till höger hade jag ett grönt papper från fancy pants design (tror jag) finns/fanns i vilket fall på scrapbutiken. Ytterligare ett hörn av "summer dream" över det gröna pappret. Spets pappret runt är kört genom cuttlebuggen, pappret jag anvnänt är lila cardstock. En blomma från Prima och en egen gjord strut med bukett i. 
Den lila swirlen i bakgrunden med okänt namn fanns/finns på scrapbutiken.

 Här har jag använt purple från märket stickers och Glitter glue från märket you do.
Struten är gjord av samma vanliga beigea papper som ramen runt "dragspelet" med noter som är en digitalstämpel.

Det här ingick i mitt DT-kit: Beige cardstock, lila cardstock, summer dream, lila snöret, rosorna,
resten är använt från privat. Allt material jag använt hittar ni i vilket fall på scrapbutiken.

Hoppas ni blev nöjda med detta inlägg och kommentera gärna vad ni tycket! Ses om en vecka / Gäst-DT Tina

1 kommentar: