lördag 5 maj 2012

Tavla

Halli Halloj allesammans, det känns som det var länge sedan men nu är jag här igen. Idag tänkte jag visa er en tavla som jag skapade då Scrapbutiken genomförde sitt ScrapEvent i Folkungaskolans matsal, förra lördagen. Jag tänkte också passa på att tipsa om två produkter jag gillar massor. Den ena ny och den andra en lite äldre bekantskap... Jag började med att måla en canvas tavla. Jag använde mig både av akrylfärg, mist och det som kallas Stains. Det är små burkar som ser ut så här:
Jag vågar nästan lova att Scrapbutiken har alla färger som finns att få. Jag gillar den här produkten massor. Dels kan man ju göra fläckar (där av namnet) genom att ta bort korken och sedan dunka burken på papperet. Ju hårdare du dunkar desto större splash. När burken är ny bör man dutta lite försiktig på ett kladdpapper så att man ser att färgen kommer ner i dynan som sitter i toppen på burken innan man sätter igång.
Här har jag använt en lila färg och gjort fläckar. Men man kan använda produkten till annat också vilket jag gillar. Jag brukar använda den för att färga in kanterna. Det blir en stark och fin infärgning, extra fint tycker jag det blir om man har skrapat kanterna först. Man kan också använda den till att färga in stora ytor, tags eller dylikt. Det har jag gjort med min tavla. Jag har både dragit med stainsen på canvasen men också färgat in en boksida. Snyggt tycker jag det blir då matchar den bakgrunden men man ser fortfarande texten.
Lite tyll har jag stuckit ner bakom kortet och de snygga pastillerna finns i flera olika färger. Så här blev tavlan i sin helhet:
Till sist skulle jag vilja tipsa om den nya produkten. Den heter Dew Drops. De kommer i små flaskor och finns i massor av fina färger. Det är små plastdroppar som kan användas att dekorera dina alster med. De är superläckra. Jag limmade fast mina. Se till att ni har ett klister som torkar genomskinligt!
Den här gången strödde jag bara ut mina Dew Drops, men jag tänkte visa er lite andra tips lite senare.... Jag har använt orange och lite brunorange färger.

1 kommentar:

  1. Vansinnigt snygga, både kortet och tavlan (som jag fick äran att se "live" på mitt allra första scrapevent).
    Kram Outi

    SvaraRadera