onsdag 2 maj 2012

Kär i ett papper..........

Pappret gjorde verkligen den här layouten. Fick en idé direkt hur jag ville att sidan skulle se ut.
Jag hade några få lite smutsrosa krysantemum i min brudbukett och de är i samma nyans som rosorna på pappret.


Underst har jag använt ett cremevitt cardstock där jag rivit kanterna.
Skar sedan bort en tunn remsa på varje sida av det mönstrade pappret, enbart för att få en kant med cardstock längst ut i kanten. Kanterna på det mönstrade pappret rev jag också, dessutom rev jag en reva rakt ner i pappret. Ville att det skulle "växa upp blommor" ur revan.

Jag använde kakservetter som dekoration och givetvis blommor o fjärilar. I butiken finns jättefina spelbinders som man kan stansa ut och använda som kakservetter, här hittar du dem.

Blommorna kommer både från butiken och från egna gömmor här hemma, här är blomsterkategorin full med härliga blommor.

Textremsorna har jag skrivit ut på samma cardstock som jag använt till baksidan på layouten.



Höll ju på att missa det viktigaste, det mönstrade pappret är dubbelsidigt och kommer från Pink Paislee.

Nu ska jag gå ut och bara njuta av vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar