söndag 19 februari 2012

Nyheter i butiken



Nu drar scrapbutiken igång med material för tillverkning av smycken. Pärlor i många olika former och färger. För att göra er riktigt nyfikna börjar jag med att visa en ask som jag tillverkat till mitt smycke. Tillverkat av en kartong som är färdigbigad och klar. Det är samma kartong som Helene använde i sitt inlägg den 14 februari bara att denna kartong är fyrkantig. Den är täckt med ett nytt papper som har kommit in i Scrapbutiken, jättefint i äldre stil med rosor och änglar.











Allt material finns i butiken utom nyckeln och fästet till kortet som jag har tillverkat av mörkbrum cardstock i min Silouette Cameo.
Kortet gjorde jag med både fram och baksida.






















Här har jag svart cardsock som mellanpapper. Jag använde mig av de fina trycken som finns på papprena. Till dekoration uppepå kartongen har jag använt en stor röd blomma med en fin sidenspets tillsammans med en pärltråd. Två sötvattenpärlor får fungera som mitt i blommorna jag tillverkade. En bommulsspets har jag klistrat fast runt hela asken. Jag gjorde fästet till kortet av mörkbrun cardstock med hjälp av Silouette Cameo. Det som blev över från dekorationen uppe på kartongen använde jag att fästa kortet med.


















Vad finns det i kartongen då för smycke? Ja det får ni veta på onsdag då lägger jag ut smycket här på bloggen.Har ni svårt att bärga er kom då in i butiken. Från och med tisdag kommer halsbandet och kartongen att finnas på plats i Scrapbutiken.


<>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar