söndag 19 februari 2012

Ett bröllopskort

I dag visar jag ett bröllopskort, fullt av vackra dekos.

Alla vita papper ville jag piffa upp lite så det ser lite lyxigare ut. Jag stämplade en kvist över pappret som jag embossade i gräddvit färg. Den aprikosa blomman är så himla vacker, jag satte en rosett bakom den. Cherry blossoms samt minirosor syns på bilden. Spets och pärlor är alltid vacker på bröllopskort, tycker jag. Ett pärlband fick pryda dörrarna på kortet.


Inne i kortet använde jag aprikos spets och swirls. Texten embossades i guld. 2 band, sidenband samt utklipp från reform sticker, blev fint på kanten.

Längst in i kortet har jag satt dit två hjärtan, den ena med det söta pärlbandet runt. Vid det lilla hjärtat finns det plats för den personliga hälsningen.

Denna kortvikning finns det mall på i min blogg, om någon vill prova på.


Hoppas du får en fin söndag,


6 kommentarer:

  1. ÅÅÅH JISSES så snyggt, vilken underbar vikning och vad mycket härliga dekorationer, helt underbart kort!!

    Kramen Majsan

    SvaraRadera
  2. Ett helt ljuvligt kort och fin vikning

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort! Underbar liten stämpel!

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig vikning. Så fint med en port till ett bröllopskort! Varför har jag inte tänkt på det tidigare?

    SvaraRadera
  5. Men vad snyggt... läcker kortvikning också...läggs i högen av "att testa" *S*

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  6. Underbart kort Stephi! Håller med, det får hamna i högen över vad som måste testas. Som vanligt blir man aldrig besviken när du är i farten! Kram

    SvaraRadera