onsdag 1 februari 2012

Något att ge bort........

I julas gjorde jag ganska många ljusbrickor och gav bort. Idag har jag försökt mig på något liknande fast utan jultemat då såklart.
Min lilla ljusbricka eller presentfat består av ett dekorerat ljus, en gablebox, en tändsticksask och ett litet värmeljus.

Med hjälp av embosspistolen värmde jag fast en servett med ett fint änglamotiv. "Ljusmanchetten i papper är gjord av mönstrade papper från Kaiser och Pion Design (från mormors vind). Textremsorna och fjärilarna kommer från Pion Designs klippark.
Samma mönstrade papper har jag använt till gableboxen, värmeljuset och tändsticksasken.

Gableboxen har jag gjort efter en mall ur en gammal Magnolia tidning, stommen består av beige cardstock.
Stansade ut små hål i boxen där godiset som jag redan ätit upp skulle ha synts så fint. Gelatinblad fick bli fönster till boxen.
Dekorerade även boxen med fjärilar och lite blommor. Den stora blå hortensian är jättefin och passar perfekt till pappret, här finns den.


Hortensian och alla mönstrade papper o klippark samt cardstocket kommer från Scrapbutiken

1 kommentar: