tisdag 14 februari 2012

Ny tävling

Då kör vi igen - Ny månad ny tävling!

Den här gången tänkte jag att vi skulle inspireras av andra och kanske våga prova något nytt. En slags LIFT alltså.

Vi vill se nyskapade alster för just denna tävling, och det ska inte vara publicerad i någon annan tävling innan vår är avslutad.
Blogga gärna på egna bloggar och länka väldigt gärna till tävlingen!
Ni har från 14/2-12 till 9/3-2012 på er att lägga era alster i Inlinks, se nedan (kommer snart!).

Vad vinner man? Jo, som förra gången tävlar ni om en plats som GästDesigner hos Scrapbutiken under april 2012. Ett fint Dt-kit kommer på posten till vinnaren.
ta chansen och var med oss i denna fantasieggande tävling.

Här kommer lite mer info om vad vi vill att ni ska göra.
Endast ett bidrag per person. Gör ett kort, en LO eller alter, valet är fritt.

Nedan har jag lagt in ett alster från varje DT-medlem. Jag vill att ni väljer ut något från minst fyra av alstren. Skapar ett eget alster. När ni bloggar erat tävlingsbidrag så vill vi gärna läsa om vad du har tagit vara på och från vem.

Här kommer inspirationsbilderna:
Kattiz coola altrade låda.

Primas finstämda kort.

Nettans vackra armband.

Stephis läckra sko.

Papermums underbara LO.

och tillslut en LO från mig. Nick

Här kommer lite inspiration och exempel på hur jag tänker att man exempelvis kan tolka utmaningen.

Jag skapade den här LO:

Jag valde så här:
Prima - färgval, försökte använda mig av liknande softa blå toner. Blev också inspirerad till att använda hjärtan på LO.
Papermum - blommorna. Har inte gjort såna där spiralblommor innan. Nu testade jag men istället för pärla i mitten blev det små rosor.
Nick - mist och schablon. Istället för att mista på cs så mistade jag mina två hjärtan. Sedan fick de också ett lager med crackelerings lack. Bytte schablon och använde den här gången istället tegelväggen.
Kattiz - använda stämplar och färglägga.

Lycka till allesammans! Jag är så nyfiken på att få se vad ni inspireras av.


2 kommentarer:

  1. Wow! Det var verkligen en utamning att bita i! Kul! :-)
    Speciellt med sån bredd på alstren att lifta - riktigt klurigt!
    Kram
    //Cattie

    SvaraRadera