lördag 18 februari 2012

Färgläggning med Copic - Hår

Blev visst lite uppslukad i ett eget projekt igår att jag missade lägga upp fortsättningen med färgläggning men nu kommer den. Och idag går vi på färgläggning av hår. 
Och tekniken jag använder mig av är lite samma som när jag målar hud - jag börjar med den mörkaste nyansen först, här E37.


Målar över den mörka nyansen med mellanfärgen, här YR23.


Och sedan går jag över hela ytan med den ljusare nyansen, Y21. Och jag brukar alltid gå på med alla tre färgerna ytterligare en gång. Och så får jag en blond frisyr....


För mörkt hår kan man använda dessa tre, E71, E77 och E79.


För en mellanblond färg använder jag Y21, E55 och E57.


Eller kanske lite rödlätt? E08, E15 och E19.


Hoppas ni har lite nytta av tipsen. Önskar er en underbar helg.
Kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar