fredag 17 februari 2012

Färgläggning med Copic - Hud

Hej på er, saknat mig? Jag hade oturen att åka på influensan men är nu på benen igen...
Idag tänkte jag visa några tips på hur jag färglägger med Copics pennorna eftersom de nu även finns i butiken.
Och vi börjar väl med lite hudtoner?
Först vill jag visa hur jag färglägger hud och jag har då alltid tre olika nyanser. Här är mina favoritnyanser - E00, E11 och E13.
Och jag börjar med att lägga den mörkaste ytterst ( E13 ) lite försiktigt.


Sedan målar jag över den mörka nyansen och en liten bit längre in med mellannyansen ( E11 )


För att sedan gå över hela partiet med den ljusaste ( E00 )
Och sedan brukar jag gå över hela ansiktet en gång till med alla tre pennorna för att få det att blandas bättre.


Men har man inte desa tre så finns det fler sätt att få olika hudtoner. På denna bild har jag använt E95, E21 och YR00. Samma teknik med den mörkaste ytterst...


Här kommer en kombination till med E11, E53 och E51.


Och för att visa lite skillnaden på att använda tre nyanser på ett lite annat sätt så har jag här använt E11 och E00 som ansiktfärg och E02 till att få lite extra färg på kinderna...


Ja det finns massor av olika kombinationer att leka med lite beroende på vilka pennor man har. 
Vilken kombination använder ni er av?

Senare idag tänkte jag visa lite olika nyanser på hår också...
Men det håller jag lite på ;)

Kram 


2 kommentarer:

  1. Tack! Har funderat lite på hudtoner just...
    Nu fick jag många bra tips!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastiskt duktig på att färglägga

    Kramis

    SvaraRadera