onsdag 22 februari 2012

Jag har byggt hus........

En liten fågelholk har jag pysslat ihop denna onsdag. Tänkte att den kanske kunde passa till påsk meden vit liten kyckling inneboende. Gör man små fönster på den blir den idealisk som ljuslykta för batteridrivna ljus. 
Taket kan man göra avtag- eller öppningsbart och då blir den bra som godisgömma.

För att fågelhuset skulle passa i vårt vita hem så har jag gjort huset i enbart vit cardstock, mallen till huset kommer från en gammal Magnolia Inc men jag har gjort andra liknande fågelhus på frihand innan.
Skar ut en stomme i vanlig vit cardstock, klädde sedan huset med samma vita cardstock som jag embossat med hjälp av en emboss folder. Min folder är gammal som gatan men här finns flera jättefina modeller.
Alla kanter har jag färgat in med fluid chalk (creamy brown), här finns den.
Taket på fågelhuset även det i vit cardstock har måtten 4*8, det måttet passade bäst när jag skulle använda kant- och hörnstans.
En liten kramhälsning sitter på taket. 
Dekorerade huset med rosor och rosenknoppar. Försökte vara lite sparsam med dekorationerna eftersom jag gillar strukturen på de embossade väggarna.




Cardstock, rosenknoppar och minirosor kommer från butiken.

3 kommentarer: