måndag 20 februari 2012

Kärlek året om....

...måste väl vara bättre än att spara det till EN dag? Det tycker jag!
Därför kommer jag visa ett kort som jag gjort till min familj. Kortvikningen heter nog något fint men jag kommer inte ihåg det elller var jag såg vikningen först. Jag gillar den för den går att anpassa till vad man har för tillgång på papper. Så här blev mitt kort:


Det mönstrade pappret är från Inkido, ur serien Forever summer. Ett ljuvligt papper.
Jag har klippt pappret och monterat så att jag fick användning av så mycket som möjligt av blommönstret.
 Kortet stängs med ett organsaband. Cardstocket matchar både bandet och blommorna.

Amorkvinnan och den glade pojken är mina egna Digistämplar från Kenny K. Den runda textstämpeln kommer från Roxstamps, även den privat.
Jag har färglagt med både Promarkers, Triamarkers och Copic Ciao.....
Denna underbart charmiga tjej sitter på ett fint hjärta som jag har färgat in med distress. Jag har färgat med både en blå och en grön för att få en nyans som passar.
Tips: Om man är lite snabb med infärgningen så kan man blanda Distressfärgerna bra och utnyttja sina dynor mycket mer. Man får vara försiktig så man inte blandar färgerna på dynorna bara. Jag använder sminksvampar och blandar färgerna på det alster jag jobbar med.

Kortet är ju tänkt till min familj. Och jag har ju förmånen (?) att få bo med tre grabbar i åldern 1,5 år till 38 år.....
Så jag ville ha ett kärlekstema som inte var tuttinuttigt men ändå barnsligt till mina barn och något riktat till min man....
Har jag lyckats?

Hoppas ni har haft en bra helg och får en minst lika bra vecka.
På återseende // Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar