måndag 25 juli 2011

Vackert av Maja.....

...Design igen!
Här har jag samlat hela min syskonskara på tiden då det begav sig! Korten är tagna sommaren -76 i Morfars trädgård. Underbart känns det att äntligen göra något åt dessa bleknande fotografier. Och i mitt kit låg detta Maja Designpapper. Det är ju perfekt!

Jag har skurit ur de små klockorna i pappret för att få cirklar att sätta fotona i. Den stora klockan är uppskuren i konturerna. Bakom har jag satt en cirkel som jag ska använda till journaling. För att få fram den smidigt satte jag ett dekorationshörn (?) som grepp.
Pappret är ur serien CreaDiem-den oersättliga tiden. Sååå vackert och finstämt.
Jag är ju löjligt förtjust i latinska uttryck och talesätt så titeln var ju självklar för mig. Jag tog en väldigt tunn svart penna och fyllde i den svaga texten i pappret som då poppade fram!
Här har jag dragit fram mitt `hörn´ för att visa.
Jag har använt CosmoCrickets TinyType stickers för att översätta titeln.
De klockor som jag skar ut har jag satt dit med 3D-kuddar för att få lite djup i LO:n.

Ett så här vackert och komplett papper är allt som behövs för att göra en LO. Men så kan man ju gå ett steg längre och faktiskt lägga dit några fler dekorationer eller färger. Ja, jag kommer visa ett alternativ på torsdag....

Håll ut och GLÖM INTE VÅRT UPPSKATTADE SCRAPEVENT med MINST 3 BUTIKER närvarande den 27 AUGUSTI 2011, se anmälansformuläret upp till höger i listen.

På återseende!
/ LInda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar