lördag 30 juli 2011

Så roligt...

vi har fått in ännu fler julkort. De är så fina allesammans och vi är så glada för att ni vill hänga med på vår utmaning. På söndag kommer jag presentera ytterliggare en utmaning och då kommer det även bli något litet pris man kan vinna. Nu måste jag först få visa er de nya korten som kommit in. Först ut är Snojbi och här förklarar hon hur hon gjorde sitt kort:
Här kommer mitt julkort för denna omgångens utmaning.
Ugglan har jag stansat ut med en Nellie Snellen.
På ugglans mössa har jag Flower Soft/ polar white
oxå köpt hos Scrapbutiken
och jag har 3d-lackat näbb, ögon och fötter.
Även den lilla fågeln har fått 3d-lack på näbb och öga.
Den fina dekorationen upp till höger är från Scrapbutiken
likadant med den fina bradsen ner till höger.
Röda acryldroppar har jag i hörnen.
En blomma och några blad

och så här ser det fina kortet ut:
Craft cardstock och djur


Här kommer två kort från Anna G/Piglett

Otraditionella färger

Craft cardstock och djur

Och så ett kort från Ina också till vår senaste utmaning craft cardstock och ett djur:



Så här ser ställningen ut efter 6 utmaningar:
Zora: 6p
Kattiz: 6p
Snojbi: 6p
Ina: 6p
Lindha: 5p
Tussling: 5p
Anna G: 3p
Anneli: 2p
Cecilia: 1p
Linda: 1p
Pernilla: 1p

Om jag har missat att lägga upp något kort hör av er till mig så ska jag rätta till det på direkten :)

2 kommentarer:

  1. Är lite förvirrad, och undrar om jag missat v30?! För visst var väl det med djuret och craft stock vecka 29?! Vore underbart om ni kunde göra en lista över alla, jag vill gärna jobba ikapp :) Ser fram emot nästa utmaning. Göra julkort är så kul, även om alla icke-pyssliga människor man känner tycker att man är tokig :D

    http://laviedepiglet.se/pysselblogg
    (er sida låter mig inte kommentera med Namn + url tyvärr)

    SvaraRadera
  2. Undrar om det är ok att göra ett kort i craft cardstock utan att det syns på bilden att det är just craft cardstock man har använt? Kan ju vara så att man har ett mönstrat papper på framsidan så att man inte ser craft cs:en.

    SvaraRadera