tisdag 26 juli 2011

Fynda

stämplar har jag gjort hos Scrapbutiken. Har länge tittat på den här Vilda Stamp stämpeln. Tycker hon är så söt den lilla älvan. Nu hade Petra den till ett riktigt bra pris tillsammans med andra fina stämplar från Vilda Stamps.

Har gjort två kort jag tänkte visa er. Till det första hade jag tänkt visa hur jag veckar ett band bakom stämpelmotivet. Tyvärr håller vår stordator på att gå sönder så jag får inte tag i fotot just nu. Men jag lägger till det här på bloggen när det löser sig med datorn. Här är i alla fall kortet:


Sedan har jag använt samma stämpel men den här gången gjort ett rött kort. Färglade stämpelmotivet med Promarkers och lade sedan rött glitterlim över allt som var rött. Blev väldigt fint tycker jag. Glitterlim lyfter ofta kort till en högre nivå, men jag glömmer allt för ofta bort att jag har dem. Glitterlim blir även superfint på blommor. Man lägger bara en liten rand runt blomkanten. Ska visar er det en annan dag :)

Har använt papper från Maja Design. Skar först till en röd kvadrat. Sedan en triangel av ett annat mönster. Sedan sydde jag fast runt hela kvadraten. Då bildades en ficka som jag kunde sätta ner de två tagsen (etiketterna) i. Dessa kan man alltså ta loss och skriva en liten hälsning på eller kanske kan man byta dem mot två biobiljetter eller trisslotter?

Ha en skön tisdag!

Till helgen kommer jag visa de första sakerna jag har skapat med sakerna ur mitt paket som man kan köpa i butiken eller via nätet - fast då måste man ringa in beställningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar