lördag 2 juli 2011

två nya bidrag till julkortsutmaningen

Idag tänkte jag visa er två fina bidrag som har kommit in till vår julkortsutmaning. Förra utmaningen gick ut på att skapa ett julkort i icke tratitionella julfärger. Man fick inte använda röd, blå och grön.

Först ut är Snojbi. Så här skriver hon om sitt kort:
Jag gjorde ett julkort i oranga och naturvita toner och jag måste erkänna

att det känndes väldigt konstigt med ett Julkort i den oranga färgen.

Jag har använt Maja Design , Skogspromenad / stickad tröja

Båda stämplarna är från Vildastamps.

Texten har jag embossat med kopparfärgat pulver.


Har stansat med min nya Spellbinders

även med två stycken Nellie Snellen så det blev en ram.

Ramen har jag sprayat med Glimmer mist / Bronz

Har oxå använt mej av en Magnoliadies i kanten av pappret.

Ett band fick plats högst upp och på det hänger en gran.

Några oranga rosor längst ner i hörnet.

Sen är det Pernilla E som har gjort ett vackert kort i lila:

Så här är ställningen nu efter 4 utmaningar:
Kattiz: 4p
Snojbi: 4p
Anneli: 2p
Cecilia: 1p
Linda: 1p
Pernilla: 1p

Imorgon återkommer jag med en ny utmaning och några fler kort från en jätteduktig kortmakerska. (Om jag missat någon poäng, hör av er - det är inte med flit utan jag vet att jag kan vara lite virrig ibland.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar