tisdag 12 juli 2011

Ett kort och ett tips

Det blev ett sent inlägg för mig idag också. Man borde ju ha hur mycket tid som helst nu när man är ledig men konstigt nog verkar man ha färre timmar nu än när man jobbar. Jag förstår i alla fall inte hur det hänger ihop ;)

Idag tänkte jag visar er ytterliggare ett kort där jag har tänkt Less is more...
Anväde ett vitt cardstock som bas till kortet. Skar ut ett kvadrat av ett av de blåa underbara papperen från Maja Design. Stansade ut en form ur mörkblå cardstock. Stansade ut en cirkel ur ett annat Maja Design papper. Remsan under är bottenbiten av ett papper. Det man egentligen slänger. Men här är baksidan av dem så fint mönstrade att även dessa småbitar av papperen går att använda. Stämplat en flicka med blombukett från Bildmålarna och färglaggt men Promarkers. Monterade henne med 3-d kuddar. Så här enkelt men fint blev det:
Allt material finns hos Scrapbutiken.

Sen tänkte jag bjuda på ett tips hur jag förvarar de minsta spillbitarna av papper som har en viss tendens att bli över. Jag var till bokhandeln och köpte en enkel plastmapp. Den har jag sedan dekorerat med papper på framsidan.


Innuti markerade jag flikarna med olika färger för att veta var jag ska stoppa de små pappersbitarna.

Tycker att denna förvaring fungerat riktigt bra. Det är lättare att hitta rätt färg när man behöver en liten bit. Dessutom har det gått enkelt att ta med denna mapp när man ska sitta någon annanstans och scrappa.

Hur förvarar du dina spillbitar? Har du något bra tips att dela med dig av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar