onsdag 6 juli 2011

Kort till en nyfödd.......

Igår fick jag ihop detta kortet som är tänkt till en liten nyanländ pojke.
Jag har använt en gammal stämpel från Tim Holtz som jag stämplat upp och sedan skurit isär i tolv rutor. Varje ruta är chalkad och sedan ihopsatta med någon millimeters mellanrum.
Jag har dekorerat kortet med rosenknoppar, blommor och en charm.
Det mönstrade pappret heter Ruta Brun och är från Inkido, här hittar ni det. Detta papper finns i andra fina färger bla Ljusblå Ruta och Ljuslila Ruta dessutom finns det liknande papper med prickar, ränder och stjärnor.
Jag har använt ljusblå rosenknoppar, vet inte om just den sorten finns  men här ser ni det stora rosutbudet som finns i butiken.
Använde en liten charm för att få kortet lite gulligare, här finns söta charms.
Organzaband finns här, tycker att den här smala varianten är väldigt användbar.

Söta bebisstämplar finns flera fina i butiken, både textstämplar och motivstämplar.


Nu ska jag gå ut och njuta av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar