måndag 12 september 2011

Ren inspiration...

...ger en del människor. Såna personer omger jag mig med i vårt dt-gäng. En sån tur jag har!
Vid senaste fikat med Kattiz och Helene fick både jag och Helene oss en dusch av Kattiz kreativitet.
Så idag visar jag vad som kom fram ur mina händer efter den koppen kaffe!
En liten Pins-förvaring så klart!  =)
Denna lilla ljuskopp från Ikea ska få ett nytt liv!
Jag stansade ut ordet PINS två gånger ur fotobladspapper. Jag använde QK:s Chandelier.
Jag satte lite lim bakom varje bokstav men jag var inte så noga när jag satte dit orden på glaset. Jag satte även dit några pappersblommor i varierande storlek och färg.

Sedan tog jag den fantastiska tejpen från Biltema- Aluminiumtejp- och satte över hela glaset.
Sedan tog jag mina stylos (verktyg med en metallkula i toppen, finns i olika storlekar, används till torrembossing) från McGill och frotterade fram bokstäverna och blommorna. Jag var noga med att inte frottera över bokstäverna + blommor. Allt för att de ska synas så tydligt som möjligt.
Läckert va?
Så här ser insidan ut. Jag har använt ett fotoblad som var stämplat med motiv jag inte vill ha längre och blommorna var över från olika kit. Simsalabim så har jag använt gammal skåpmat till nya fina saker!! Me like!!
Denna ska nu pryda mitt skrivbord. Frågan är bara om jag har hjärta att använda dem nu. De sitter ju så fint där....

Jag har många ideér på tejptemat nu så ni får nog se mer snart!
MEN, använd släta ytor och överarbeta inte.
Fråga mig, jag vet det efter söndagskvällens erfarenheter. Randiga majsburkar är fina som de är........

Ha en underbar vecka och
på återseende // Linda

1 kommentar:

  1. Kanonfin Linda och du tog den steget längre! Visst är det roligt med metalltejp?

    SvaraRadera