måndag 26 september 2011

Hösten för mig....

.... är att få sitta med fårskinnstofflorna på och smutta på ett gott te.
Så nu är det te-högtider hemma hos oss!
Tyvärr har min man en favorit som jag inte gillar alls, av flera orsaker. Han älskar Lapsang och för er som inte vet vad det är kan jag säga att det luktar som nytjärad båt i hela köket när han öppnar sitt te!
Därför tänkte jag att om jag gör en snygg förpackning åt honom, så kanske det blir trevligare- för mig.....
Mallen kommer från MirkwoodDesigns, där finns många fina mallar!Den här mallen heter trapezoid box.
Jag har enbart använt material från mitt kit nr3. Ja, utom för det gröna cardstocket som är från ett tidigare kitt.....
Pappret är Fancypants- To the moon, aliens och jag tror det är baksidan jag använt!
Istället för blommor har jag använt mig av det oranga bandet och dragit ihop det med hjälp av några trådar, så här ser det ut innan jag klipper av bandet och snyggar till.
Ett bra sätt att dekorera utan blommor om man vill ge det en mindre tuttinuttig look.
Även på locket har jag en orange dekoration av samma band. Som stängning har jag en supertunn remsa kardborreband. Jag har gömt det i alla blad vilket gör att man måste hålla i hela asken för att öppna, vilket är bra - då sprider sig inte doften ohejdat...
Och maken får inte hälla i teet i den fina asken, nej, han får lägga i hela celofanpåsen, punkt slut.....

Jaha, då fortsätter vi med stormsteg in i hösten och vårt event 12 november! För anmälan, kolla in listen till vänster.
Ha en bra dag och vecka
på återseende, Linda

1 kommentar: