lördag 10 september 2011

Är lila en svår färg?

Tycker ni att det är svårt att skapa i färgen lila?
Jag tycker det är vansinnigt svårt, därför vet jag inte varför jag gav mig in på att göra kort med dessa papper.
Nu i efterhand när kortet är klart kan jag rekommendera pappret starkt, blev faktiskt bättre än jag trodde.


Pappret med hjärtan är från Maja Design och låg i mitt första kitt. Den söta grå/lila spetsen kommer också från det kittet.
De stora blommorna är mistade gardeniablommor, här finns flera olika sorter att använda.
Stoppknappen för användnig av minirosor har även på detta kort slutat att fungera. Det blev ganska många rosor i olika färger. Här finns massor av fina minirosor att välja mellan. Denna är en av mina favoriter.
Biljetterna har jag gjort med mina privata stämplar från Whimsy Stamps.
Jag har även använt en kantstans från Martha Stewart, här finns flera olika sorter att välja mellan.

Har ni någon färg som ni tycker är svårt att använda?

Ha en skön helg!

1 kommentar:

  1. Kortet blev underbart!
    Gillar skarpt din brevlåda, så fint du har dekoreat den! gillar...
    Kramar

    SvaraRadera