lördag 5 november 2011

Underbara papper.....

...... skapar godis för ögat och sinnet.
Ja, så är det ju. Dessa papper fick jag i mitt senaste kit och jag hade så svårt att sätta saxen i dem för de var ju så himla fina!
Men, Petra vet mina svaga punkter så jag fick bara ett av varje för att "komma över" mitt problem......
Smart kvinna det där!
Jag har använt två mönstrade och två cardstock för att göra dessa tårtbitar.
Men, Linda-fort-och-fel har varit framme igen och glömt ta kort på insidan av askarna.... Det var ju dumt att inte visa hur jag klätt insidan......Särskilt som jag i den ena använt ett mönstrat orange papper från Inkido, Mathea-Golden glow.
Jag får korrigera det efter helgen.....

Ja, det ser väl ut som en smaskig chokladtårta?
Mallen kommer från en Magnolia tidning, näst sista numret. Jag har kopierat upp mallen så den är lagom för ett 12x12-papper.
Då får man i lite fler goda praliner också....
Jag har använt ett beige cardstock till basen och sedan dekorerat med mörkbrun cardstock, guldigt band och så har min kantstans från fiskars fått jobba. Det mönstrade pappret på tårtbiten är från My Mind´s Eye- Lost and Found TWO.
På det pappret sitter en blomma från Wild Orchide (privat) Sedan har jag satt guldpärlor runt kanten med hjälp av en Paperpen som Scrapbutiken har i sitt sortiment. Jag älskar dem! De är användbara till så mycket.
Denna är gjord med ett mörkbrunt cardstock som bas. Den är dekorerad med samma Lost and Found -papper och blomma. Här har jag lagt några skelettblad (privat) under blomman och pillat dit lite pärlfloss i gräddvit och orange (privat).
Jag har använt de vackra metallblommorna, fast jag vände dem ut och in för att få den fina färgen mer synlig.
I den lade jag en stor pärla av Paperpen för att binda samman de båda bitarna lite.
ven här har jag använt guldbandet.
I mitt kit fanns ett kopparbrunt band som jag har rynkat genom att dra i några trådar i mitten på bandet. Jag har limmat med Tacky glue, då fastnar det snabbt.
Det här var hur kul som helst! Mallen var enkel och asken blir stabil så man kan gömma många olika presenter i dem......

På måndag ska jag visa hur jag använt varenda liten spillbit av Lost and Found-pappret. Det blir en LO i lite Molin Rouge-stil. Eller nåt......
Ha en underbar helg och NU är det bara 8 dagar kvar till vårt EVENT!
har ni sett vilka sponsorer vi har?
Det blir en maffig träff kan jag lova!
På återseende // Linda

1 kommentar: