måndag 21 november 2011

Det var en gånng.....

... en DT-tjej hos Scrapbutiken som lovade att visa hur hon packar inför en träff.....
Och NU kommer det inlägget. Bättre sent en aldrig, eller?

Det här med förvaring av scrapgrejer tycker jag att är en hel vetenskap. Och aldrig tror man att det går att få en ordning i det här Kaoset, eller hur?
Och helt ärligt, jag kan inte hålla iordning när jag håller på. Jag funderar på att skylla på min konstnärssjäl....
Men, sen börjar dagen närma sig och en träff eller event står på helgens program. Då är det bara att bita i det sura äpplet och börja städa och packa. Och är man en yrhöna som jag, då tar det sin lilla tid.
Men, till slut kan jag packa ner alla mina saker till tre kolli.
Perfekt, va?
Min lilla dramaten har jag köpt hos vår lokala stormarknad på väskor och handskar, Gunnes väskor, i Mantorp. Min lilla väska är med mig på alla scrapbord jag besöker....
Den stora kassen är köpt på biltema, jag köpte två för jag tänkte att de slits. Mycket riktigt, jag har redan förbrukat den första.
Trixet att kunna packa så här är mina godislådor. Då kan jag få ned allt i lagom stora lådor och packa ekonomiskt. Det gäller att lägga de tyngsta grejerna i vagnen i botten. Då slipper man bära i onödan.
I denna packning finns :
 ca 8 godislådor med band, pearlmakers, stickles, blommor, chipboards mm.
1 cuttlebug + dies
3 CD-boxar med stämplar
3cd-boxar med stansar, stämpelfärg och dekorationer
3 pappersförvaringar, som man kan se på mittenbilden.

Vill ni se lite av mina senaste alster?
Ok, här kommer lite mer av MME:s papper Lost and Found. Underbara papper, eller hur?
Och inte är vellumet från Papermania sämre?



Dessa kommer bli fina gå-bort-presenter i juletider. Man kan öppna dem på mitten och lägga i lite gott!
Mallen är köpt hos cardcarousel.uk.co

Nu hoppas vi på Scrapbutiken att ni alla får en underbara vecka!
På återseende // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar