onsdag 16 november 2011

Rosa kort med rolig vikning..........

Plötsligt händer det............ att även jag provar på en annorlunda kortvikning. Jag vet att den har förekommit både i denna och andra bloggar innan, men det är första gången jag provar.

Stommen är gjord av rosa cardstock. Det mönstrade pappret är från My Minds Eye (Lost and found) och är dubbelsidigt. Jag har använt mig av båda sidorna på kortet.

Kortet är tänkt till en nyfödd flicka och på utsidan har jag stämplat och embossat en liten barnsång, samt dekorerat med blommor och fjärilar.



Rosa cardstock och det mönstrade pappret finns i butiken. Jag har använt mig av stämplar och blommor ur mina egna gömmor men r finns fina blommor och här finns stämplar. Denna stämpeln tycker jag är jättesöt på barnkort.
Jag vet inte märket på det embosspulver jag använt till barnsången men det ser precis ut som detta.

Jag har scrappat och pysslat i rätt många år men först nu har jag skaffat mig en varmluftspistol. Naturligtvis går den att använda till embossing men det bästa användningsområdet är att torka all stickles och mist jag lägger på mina kort.

Onsdagstipset denna vecka blir alltså -satsa på en varmluftspistol.

Kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar