torsdag 3 november 2011

tändsticksask

med ett av mönsterpapperen från Bildmålarnas julserie kommer det här. När jag kom hem och plockade upp mitt senaste kitt blev jag jätteglad för jag tyckte att många av sakerna antyde om julpyssel. Själv hör jag till dem som älskar när det blir november och man på riktigt kan gotta ner sig i julförberedelser i pysselväg. November är bra för det för den riktiga julstressen har inte satt in, det är mörkt ute så vad mer kan man göra?

I alla fall så började jag med att använda mönsterpapperet från Bildmålarna. Gillar verkligen att dekorera tändsticksakar så det fick bli en sån.

Har använt ett grått cardstock som bas. Sydde runt det mönstrade papperet. Skrapade lite runt kanterna för att få till den slitna looken. Sen målade jag den här söta stämpeln som jag hittat gratis på nätet. Visst är den söt? Embossade en stjärna och prydde med en halvpärla. Satte fast en ros och en knopp. Sen använde jag två av de nya diesen som finns i Scrapbutiken nu. Den ena har ni ju sett förrut, bladen. Så otrolig fina. Dessutom fick ett mini-mini alfabet följa med mig hem sist. Visst är det gulligt och snyggt?

1 kommentar: