tisdag 23 augusti 2011

Scrappat ett gammalt kort

Idag blir det en LO där jag ville hålla fokus vid kortet. Ska lägga till lite text lite senare också är tanken. Kortet är riktigt gammalt, tror att jag är en sådär 10 år ungefär. Men jag gillar att titta på kortet för jag kan nästan komma ihåg hur det kändes att sitta där vid vattnet tillsammans med mamma.


Ville hålla kvar känslan av vatten så LO fick gå i blått. För att få den lite luftig valde jag vitt som bakgrund. Har sprejat med glimmer mist - demin blue. Får mig att tänka på vatten som stänker upp.


Har byggt upp många lager. Gillar det massor. Har även embossat en blomsterkvist (finns hos Scrapbutiken) och satt fast halvpärlor i mitten av blommorna.
De stora blå bokstäverna ritade jag runt med en svart penna för att få dem lite mer markerade. Dessa och de små bokstäverna är ur privat bruk.

Material ur Helenes kitt nr 2
blå cardstock
vit cardstock
mönstrat papper från Maja Design
3 blå blommor
spets

2 kommentarer:

  1. Jättevacker och stämningsfull layout! Du har verkligen lyckats få fotot i fokus och förstärkt känslan av vatten!

    SvaraRadera