söndag 14 augusti 2011

Först ut idag...

blir en pimpad kalender. Kunde inte hålla mig borta längre från Helenes kitt nr 2. Var bara tvungen att börja skära lite i papperen och skapa. Dessutom är det ju jobbardax för de allra flesta igen och det kanske är fler än jag som tycker att kalendrar är lite fula från början (i alla fall dem man kanske får gratis från arbetsplatsen)?
Så här såg den ut från början:

Jag använde ett av de fina mönstrade pappren som var från Inkido och som fanns med i kittet. Det är liljekonvaljer på det och det är ju min favoritblomma så dem tänkte jag ha med på kalendern. Men det blir inte alltid som man tänkt. Hur jag än ändrade på placering av kort, bokstäver mm så fick jag inte till det. Så konvaljerna får ni se sen.
Så här blev i alla fall kalendern:
Ramen är också från kittet och den monterade jag så att man ser baksidan av papperet. Sedan skar jag den mitt i tu för att kunna placera den på två ställen. Tycker det är ett smart sätt att få ut lite mer av fina saker man har. Jag har även embossat namnen på våra månader med vitt embossingpulver. Stövlarna och fågelburen är embossade med svart pulver. Alfabetklistermärkena är ur privat gömma. Fick även med en liten bit av den underbara spetsen som kom med kittet.

Då så er tur att altra era kalendrar! Lycka till!

Ikväll kommer nya julkortsutmaningen, vi syns!

1 kommentar: