söndag 7 augusti 2011

la, la, la lalala ...

det har kommit julkort. Vi har fått in flera superfina julkort till vår utmaning att inspireras av en jullåt. Här kommer de:

Först ut är Zora och så här skriver hon om sitt bidrag:
Hä kommer mitt förslag på temat. Ja använt mig av LOTV´s tämpel och en
gran från Magnolia. Jultexten är Hej mitt vinterland, som jag fastnade
för och försökte få fram med det här kortet och Majas stjärnströdda
papper från den nya kollektionen.
Jag har tagit med några av versraderna här:

Hej, mitt vinterland, nu är jag här
Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen
Hej, mitt vinterland, se månen där
Den lyser kyligt trind på mörka himlapällen

Bjällrans klang nu friden stör
När vi genom skogen kör
Bofink uti granens topp
Förlåt att jag väckte dig opp....... osv


Den här utmaningen var riktigt rolig att gör !!!
Mvh Zora

Sen har vi Tussling:
Hejsan,
Här kommer 2 nya kort.

På julkort nr 6 har jag använt kraft cardstock som kortstomme och djuret är ju den söta lilla tomtemusen.



7:e julkortet var lite knepigare. Julsången som dök upp var favoriten Christmas Time med Bryan Adams. Hade inga direkt passande stämplar men efter att ha lusläst texten hittade jag några ord som jag hade på ett stämpelark. Dessa stämplade jag och embossade och sen fick det helt enkelt bli låtens titel mitt på kortet. 2 snöflingor pryder också kortet, tyvärr inte med Flower Soft/ polar white, men med lite snow marker.

Sen har vi Snojbi som skriver så här:
Jag har valt

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt hurra!
Då blir det vinter, då blir det vinter, som vi har önskat hurra!
Då tar vi skidorna fram och hjälmarna på och sen vi åka i backen å hej vad det gå…

Jag testade att göra ett ramkort och det var jätteroligt så det blir flera.
Har använt mej av naturvit cardstock som bas och klätt den med papper från graphic 45 på själva ramen och i "hålet" är det papper från BoBunny.
Har stansat ut några snästjärnot i vitt glitterpapper.
Magnolias Tilda fick sitta på kanten
Texten kommer oxå från Magnolia och den har jag embossat med guldfärgat pulver.

Gjorde "snöbollar" av pappersbitar som jag rullade ihop och sedan rullades de i lim och så rullades de i Flower Soft / Polar White som jag köpt hos Scrapbutiken.
Limmade även lite här och där på kortet och strödde på Flower Soften så att det skulle bli lite snöigt. Fäste även "snöbollarna" i nedre delen av ramen.

Innuti har jag använt samma papper och där har jag oxå stansat ut i cardstocken med en Marianne Design dies


Sen har vi Ina och hon säger så här:

Här kommer mitt kort inspirerat av Vi komma vi komma från
pepparkakeland. Snön är gjort av Flower soft/polar white.

mvh Ina


Sist för idag så har vi ytterliggare ett kort till utmaningen att använda craft cardstock och ha med ett djur. Det fina kortet kommer från Lindha.



Så här ser ställningen ut just nu:
Zora: 8p
Snojbi: 8p
Ina: 8p
Tussling: 7p
Kattiz: 6p
Lindha: 6p
Anna G: 3p
Anneli: 2p
Cecilia: 1p
Linda: 1p
Pernilla: 1p

Hoppas ni har en riktigt pysslig söndag. I kväll återkommer jag med lite annan inspiration.

1 kommentar: