måndag 8 augusti 2011

Från mörker till...

...ljus! Idag är det glada och GODA färger jag presenterar.
De sista pappren i mitt kit har jag sparat till sist, för mmmmm, vilka läckra papper!
Jag har gjort ett kort som jag hoppas får en blivande gäst lite fikasugen!
Kortbasen är ett rosa cardstock som jag vikt från båda sidor inåt så det blev två dörrar. Måtten kan man bestämma själv efter tycke och smak.
Och igen måste jag erkänna att jag blev så ivrig så att jag inte vet vart namnet på pappret tagit vägen.... Men om du vill veta det ringer du till Petra i Butiken och hänvisar till muffinspappret i Lindas Kit.
I alla fall; jag satte på paneler av muffinspappret på alla sidor, även baksidan (som jag glömde fota)...

I mitt kit låg dessa blommor och väntade på att få hoppa upp och sätta sig till rätta med lite lim. Jag har använt en privat bladstans. Jag har använt det blekgröna cardstocket ur mitt Kit och på ena sidan av bladet dragit med en Stylo (embossingverktyg) för att markera bladnerverna.
Det rosa bandet är så fint tycker jag. Det är lite struktur i det vilket gör det intressantare att jobba med.
På insidan har jag baksidan av muffinspappret. Runt omkring sitter muffins som jag skurit ut i kvadrater. Den turkosa ramen ingår i Kitet och den har jag embossat med ett privat embossingpulver från Landstoken.
Över ramen sitter en remsa av det gröna pappret. Där har jag stansat ut ett enkelt `fika?´ Alfabetet är QK:s Sophisticate.
Jag valde att inte sätta något på insidan av dörrarna. Kortet känns färdigt liksom! Förstår ni vad jag menar?

Ja, det var allt för idag, nästa gång kommer jag sätta tänderna i det nya Augustikitet! Jag längtar redan!
Ha en bra dag och
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar